Taro burvība

Joga dzīvības vārdā!
Ievērojot šīs prasības praksē, cilvēka apziņai ir sākumā jāizjūt sāpīga sašķelšanās divās daļās, kad pēkšņi –līdzās ierastajām ikdienas problēmām –parādās vēl kāds "punkts", kam ir jāvelta uzmanība. Teiksim, budisma klosteros, mūku sadzīve ir pietiekami vienkārša, arī tie darbi, kas viņiem jāizpilda obligātā kārtā. Tāpēc viņi var veiksmīgi apcerēt glābiņu, vienlaikus smalcinot piestā czambu, -šie divi darbības veidi nav pretrunā viens ar otru. Bet analizēt sarežģītas difūras vai pārdomāt teorijas vājos punktus, vienlaikus apcerot dievības seju izmaiņu secību, -diez vai ir īstenojams šodien vai nākotnē.
Tātad, ja Šraddhopada Šastras pamācības tiek īstenotas dzīvē, tad subjekta apziņā ikdienu un ik stundu tiek iedvesta kāda visam pārējam paralēla dominante, pie kuras viņš pakāpeniski pierod, tāpat kā cilvēks pārstāj manīt zoba vainadziņu. Šī papildu dominante ir programma, jo adepts zina, kas tieši pavērsies viņa iekšējam skatienam, kad iestāsies apgaismība. Kad nomodā esošā apziņa adaptējas "svešās" dominantes klātbūtnei, tā kļūst par stereotipu un programma automātiski pāriet citā līmenī, iegremdējoties zemapziņas materiālā. Kopš šī brīža tās pastāv it kā divos veidos: kā pastāvīgi "atsvaidzināms" kairinātājs nomodā esošajā apziņā, un kā kāda "lieta sevī", granāta ar izrautu gredzenu, kas pamesta tumšajās zemapziņas dzīlēs. Pastāvīga atgādināšana aktivizēs šo neredzamo "bumbu", nokaitēs to. Un kādreiz tā sprāgs, -tas arī būs tas, ko parasti sauc par apgaismību, - lavīnveida apziņas struktūras pārbūves process.No zemapzinātā "izšļāksies" ieprogrammētās mitoloģiskās "realitātes" strūkla tieši tādā veidā, kā to neskaitāmas reizes ir aprakstījuši guru, kas mokpilni centušies to iztēloties neskaitāmos vizualizācijas mēģinājumos.
Vēlreiz īsumā atkārtosim notikumu secību. Pirmais "izraušanās" posms pie nedivdabības būs pastāvīga domāšana-atcerēšanās par to, kas ir jāierauga apcerošajam. Otrais posms -meditācija, kas ir pastiprinātas un padziļinātas pārdomas par to pašu tēmu, bet tagad jau apziņas mono-režīmā, pilnībā regulējot ārpasaules traucēkļus. Tas ir kaut kas līdzīgs "garu izsaukšanai" no zemapziņas. Kopumā ir zināms, kā tiem ir "jāizskatās", bet kad un kā tas notiks, nezina neviens.
Interesanta detaļa: atbrīvošanās tiek uzskatīta par pilnīgu, kad transa apceres laikā uz iekšējā psihes ekrāna apcerošais vēro precīzi to pašu, kas viņam būtu jāredz saskaņā ar dotās skolas vai sistēmas doktrīnas mitoloģiskajiem priekšstatiem. Mazākā novirze no ieprogrammētās apceres kārtības liecina par to, ka realizācija nav bijusi pilnīga, neatkarīgi no piedzīvotā ekstātiskā stāvokļa "karstuma".
Tāda skrupuloza pieeja var liecināt tikai par to, ka par vissvarīgāko apcerošā kontekstā tika uzskatīta simtprocentīga apceramā materiāla kontroles sasniegšana. Tātad, jebkurā laikā un bez liekas piepūles vajadzēja "redzēt" tieši un tikai noteikto, bez kādām atkāpēm, jo valdīja absolūta vizualizējamā satura determinētība - tikai tas un tikai tādā secībā. Skolnieka gadījumā atkāpšanās no noteiktā bija vairāk kā neiedomājama. Jebkurš "ne tas" tika kvalificēts kā nepilnības izraisītās blēņas.
Tātad - identitātes ar Absolūtu jeb nedivdabības sasniegšanas akts būtībā ir nekas vairāk, kā amnēzes barjeras starp apziņu un zemapziņu pārraušana. Notiek nozīmības ziņā grandiozs notikums: apziņa, griba un meditatīvais "spiediens" liek zemapziņai "atvērties", ja tā var teikt, un nomodā esošas apziņas stāvoklī, darboties vajadzīgajā virzienā. Tas ir precedents, kuru turpmāk vienmēr var atkārtot ar daudz mazāku piepūli un galu galā, parasti nesagraujamā siena starp apziņu un neapzināto, kļūst viegli pārvarama. T.i., var apzināti iejaukties zemapziņas darbā.
Bet, neapšaubāmi, pirms visām šīm praksēm un mēģinājumiem tiek veikts daudz vienkāršāks apziņas pārvaldes darbs, piemēram, tā pati nevadāmās tēlu straumes apcere, kas parasti tiek veikta pratjaharas apguves posmā, kā arī apceres apguves sākumā, kad mēs mācāmies koncentrēties uz kādu ārēju objektu. Savukārt, kad pratjahara tiek izpildīta, tad gan objekts, gan pats koncentrēšanās vingrinājums kļūst nevajadzīgi. Par to liecina sekojošs jogas tekstos sastopams apgalvojums: "Ērkšķi izņem ar ērkšķi, pēc tam abi tiek atmesti".
Koncentrēšanās, starp citu, var būt gan izteiksmīga, gan neizteiksmīga. Par to stāsta B.L. Smirnovs, minot piemēru ar Rāmakrišnas skolniekiem ("Nārajānija", 159,19), kurā divus no tiem viņš iegremdēja samadhi, turklāt pirmais piedzīvoja spilgtas vīzijas, bet otrais neredzēja vispār neko. Rāmakrišna tos abus atzina par jogas praksei derīgiem, bet piezīmēja, ka "tas, kurš neko neredzēja arī turpmāk neko neredzēs", atrodoties transā.
Kad sensorās deprivācijas apguves gaitā redzes kanālā nav "tēlaino pārdzīvojumu", uzdevums kļūst tikai sarežģītāks, bet kopumā nemaina savu raksturu. Laika gaitā kaut kas vai viss tomēr "izpaudīsies" uz iekšējā psihes ekrāna vai arī praktizējošais iemācīsies sākumā uztvert, bet pēc tam arī kontrolēt acu ābolu kustību, lai sākumā to bremzētu, bet pēc tam vispār bloķētu. Šajā gadījumā uzmanība tiek koncentrēta nevis uz tēlu straumi, bet uz acu ābolu precesiju. Bet mēs mūsu modeli būvējam, pieļaujot nepieciešamos vienkāršojumus, lai neaizklīstu pārāk tālu individuālo gadījumu biezokņos.
Mums, balstoties uz personīgo pieredzi un pieejamo literatūru, ir jābūvē iekšēji nepretrunīgs dažādās samjamas stadijās notiekošā modelis. Tāpēc notikumu gaita tiek izklāstīta tā, it kā mums ir darīšana ar eidētiķi.
Tātad, sākotnējā pratjaharā mēs loģiski pamatojām "pirmā tipa" spontanitātes klātbūtni, -neaktivētās apziņas spontanitātes, kuru arī vēro jogas adepts.
Veiksmīgas transa meditācijas gadījumā, apgaismība vai apskaidrība ir it kā dominantes realizācija, ko apziņa "uzspiež" zemapziņai. Notiek zemapziņas "izraušanās" apzinātajā laukā, turklāt tā rezultātā mainās pati personība, tieši šo apziņas un zemapziņas "attiecību" izmaiņu dēļ, mainās to abu struktūra.
Kategorija: Joga | Pievienoja: laimiga (02.05.2012) | Autors: www.reikinet.lv
Skatījumu skaits: 1361 | Atslēgvārdi: joga | Reitings: 0.0/0
Komentāru kopskaits: 0
Pievienot komentārus var tikai reģistrēti lietotāji.
[ Reģistrācija | Ieeja ]