Pašvērtējuma vērtējums- pašanalīze. Vājības, trūkumi, kaitīgie ieradumi - Psiholoģija <!--if(Dziedniecība)-->- Dziedniecība<!--endif--> - Raksti - Dziedniecība, taro, kursi

Pasaule ir tāpēc, ka esi Tu!



Kursi





Sadaļas kategorijas
Veselība [97]
Dziedniecība [38]
Reiki [10]
Domu spēks [26]
Joga [18]
Psiholoģija [84]
Spēkavots dvēselei [18]
Efektīvi paņēmieni savas dzīves veidošanai...
Aptauja
Novērtējiet vietni
Kopā atbildes: 25
Sarunas


Statistika

Pavisam onlainā: 1
Viesi: 1
Lietotāji 0

Raksti

Sākums» Raksti » Dziedniecība » Psiholoģija

Pašvērtējuma vērtējums- pašanalīze. Vājības, trūkumi, kaitīgie ieradumi
Iztēlojieties, ka jums nejauši ir gadījies dzirdēt, kā jums tuvs draugs ko jūs uzskatāt par godīgu un tajā pašā laikā vērīgu cilvēku, stāsta par jums kādam citam cilvēkam.

  • Pēc jūsu domām, kādi galvenie secinājumi tiks izdarīti par jums kā par cilvēku? Par ko jūs palielīs? Kas izsauks viņu nosodījumu?
    Pēc tam miniet ko izjutāt, kad jūs aprakstītu šādi jūsu draugs. Vai jums patīk šis cilvēks kādu raksturoja jūsu draugs?
    Ja uzskatāt, ka „draugs” ir jūs labi aprakstījis, ieklausieties tajās sajūtās, kuras izsauc šis raksturojums par jums.
  • Ja spējat pieņemt labo un slikto, tad jums ir pozitīvs pašvērtējums.
  • Ja raksturojums izvēršas garā jūsu personības trūkumu, vājību sarakstā, tad jūsu pašvērtējums ir pazemināts līdz tādam līmenim, ka jūs iespējams sevi kā personību vērtējat zemu.
  • Ja jūs visam piekrītat tam kā raksturoja jūsu draugs un jums ir patīkami būt tieši tādam cilvēkam, tad tas ir vienkārši lieliski!
  • Bet ja jums nepatīk aprakstītais cilvēks, tad ir pie ka piestrādāt. Vispirms jātiek skaidrībā kur un kādā brīdī jums radās neapmierinātība ar sevi. Nepieciešams mazināt sasprindzinājumu, kas radies attiecībā pret jūsu pašvērtējumu. ja jūs sevi nemīlat, jūsu pašapziņa ir apdraudēta.


Darbība.

Ja jums nepatīk dotais drauga apraksts, padomājiet par tiem cilvēkiem ar kuriem jūs draudzējaties, neskatoties uz viņu trūkumiem. Kā arī mēģiniet sadraudzēties ar saviem trūkumiem.
Iepazīstiet sevi. Sastādiet savu vērtību, sava pārākuma, stipro pušu sarakstu:


  • izskats
  • manieres
  • darbs
  • ikdienas dzīve
  • attieksme pret cilvēkiem
  • sociālais statuss
  • Seksualitāte

Kā arī tādā pat veidā arī par savām vājībām, sliktiem ieradumiem.
Ja vājību, trūkumu, slikto ieradumu saraksts ir garāks, tas iespējams liecina par pazeminātu pašvērtējumu.
Noteikti pasvītrojiet īpaši pazeminātos vārdus un nomainiet tos uz vairāk precīzākiem, tādus kā- „dumjš”-„nepietiekami informēts”, „nesabiedrisks”-„neatkarīgs”, „tāds kas aizmirst”- „kas labāk atceras sejas, kā vārdus”. Utml.
Atkārtoti pārskatiet sarakstu. Kā jums tagad tas liekas? Atzīmējiet tos punktus, kuri prasa īpašu jūsu uzmanību. Ņemiet vērā to, ka jūs varat mainīties. Un pirmais solis uz pārmaiņām- mainīt viedokli par sevi.

Kāda ir krāsu iedarbība uz katru no mums


Daudz ir dzirdēts par krāsu terapijas labvēlīgo ietekmi uz cilvēku, taču katrai krāsai ir savas īpašības. Izmantojot zināšanas par to ietekmi, mēs varam piemērot krāsas dažādiem dzīves gadījumiem, lai uzlabotu sev omu, nomierinātos, atslābinātos vai ātri atgūtu spēkus.
Lai veiktu krāsu terapijas procedūras, nav pat nepieciešams, lai krāsa būtu saskatāma ar acīm.
Ikvienam cilvēkam piemīt tā sauktā redzes atmiņa, tādēļ krāsu terapijai varam izmantot atmiņā ierakstīto informāciju par vienu vai otru krāsu.

Uzdevums-treniņš
Jāaizver acis un jāiztēlojas skaists spilgti dzeltens citrons.
Vairākums cilvēku šāda atmiņas vingrinājuma laikā sajutīs siekalu dziedzeru aktivizēšanos.
Tieši tādu pašu efektu var panākt, iztēlojoties savdabīgu peldi kādā krāsā. Bet vispirms par katras spektra krāsas īpašībām.
Sarkanā krāsa aktivizē enerģiju un tonizē prātu. Tā simbolizē vitalitāti, tieksmi radoši darboties un izdzīvot. Ja spēki izsīkuši un šķiet, ka nekādi tonizējošie līdzekļi vairs nepalīdz, atliek aizvērt acis un ienirt sarkanās krāsas plūsmā.
Oranžā ir možuma, prieka un emocionalitātes krāsa. Pelde oranžajā krāsā palīdzēs piesaistīt apkārtējo uzmanību mūsu lietišķajiem sasniegumiem un personiskajai dzīvei.
Dzeltenā ir izsmalcinātu jūtu un iedvesmas krāsa. Tā noderēs tiem, kuri vēlas attīstīt intuīciju, kā arī gadījumā, ja nepieciešamas jaunas idejas vai iedvesma projektu izstrādāšanai.
Zaļā krāsa dziedē garu un miesu, palīdz sasniegt iekšējo līdzsvaru un kļūt līdzjūtīgākiem. Ja iecietība un līdzjūtība nav izteikta īpašība un tas rada grūtības atrast kopīgu valodu ar apkārtējiem, tad pelde zaļās krāsas plūsmā būs īpaši piemērota.
Gaiši zilā mierīga, konservatīva, izlīdzinoša krāsa. Tieši spriedzes un noguruma brīžos pelde gaiši zilajā krāsā ir visnepieciešamākā.
Zilā ir radošo meklējumu krāsa, kas nepieciešama cilvēkiem, kuri vienmēr atrodas neparastu ideju meklējumos.
Ja nepieciešams steigšus atrast risinājumu kādam jautājumam vai izvirzīt būtisku priekšlikumu, vislabāk noderēs violetā krāsa, kas rūpējas par pēkšņām atklāsmēm.
Protams, ja ir iespējams nepieciešamo krāsu ietvert tērpā, efekts būs vēl labāks, taču tas nav obligāti.
Lai izjustu kādas krāsas īpašības, būs nepieciešama apmēram 15–20 minūtes ilga meditācija.
Vislabāk to veikt guļus, taču atslābināties var arī sēdus.
Pirms procedūras jānosaka tās īpašības, kas traucē veikt kādu darbību, un jāizvēlas krāsa, kam nepieciešamās īpašības piemīt.
Jācenšas pēc iespējas skaidrāk iztēloties izvēlēto krāsu kā lodi, kas atrodas virs meditējošā galvas, un jāļauj tai it kā ieplūst vispirms galvā, tad palēnām visā ķermenī.
Krāsa jāiztēlojas kā bieza, plūstoša masa, kas, lēni piepildot ķermeni, aizskalo sev līdzi nevēlamās īpašības, atstājot to vietā attiecīgā uzdevuma veikšanai nepieciešamās

Palīdzi sev pati – izmanto iztēles iespējas


Gandrīz ikviens no mums māk vadīt auto, daudzi šo māku apgūst vēl pirms 18 gadu vecuma. Tajā pat laikā tikai retais no mums spēj vadīt savu stresu, arī tie, kam sen vairs nav 18. Lai gan, ņemot vērā mūsu auto satiksmi, autovadītāja apliecība būtu izsniedzama tikai pēc "stresa vadītāja” apliecības iegūšanas.
Mūsu trakajā laikā, kad ik uz soļa ir jāsastopas ar nepieciešamību adaptēties, savākties, pārvarēt sevi – vienā vārdā sakot – jāspēj kontrolēt savu stresu, pieaug nepieciešamība apgūt psihiskās pašregulācijas prasmes. Tomēr tā vietā cilvēki izvēlas ticēt brīnumzālēm, kas, kā dzird reklāmās, - "noņem spriedzi un izved no tumšā tuneļa”. Kādu laiku tas nostrādā, taču tad seko jauns kritiens atpakaļ, jo veselīga līdzsvara un harmonijas noslēpums ir mūsos pašos, nevis tabletē.
Ir daudz piemēru, kad cilvēki, kas neko nezināja par pašregulāciju, spējuši sevi iedvesmot tā, ka izglābuši savu dzīvību, veicot brīnumu tikai ar savu milzīgo vēlēšanos cīnīties par savu dzīvi.
Katram no mums ir šāda dabiska spēja - spēt sevi iespaidot. Un tas jau arī notiek, kad tu pārdomā savu horoskopu, atceries nozīmīga cilvēka teiktos īpašos vārdus, vai iztēlojies bēdīgas nākotnes ainas. Jāatzīst, ka biežāk gan mēs šādi neapzināti sevi iespaidojam negatīvi, taču likumsakarīgi izriet secinājums, - ja jau es varu sevi ietekmēt, suģestēt gluži neapzinīgi, tad kāpēc gan lai es to nedarītu apzināti, ar pozitīvu, veselīgu mērķi?...
Un vislabākā augsne pozitīvām iedvesmām ir - cilvēkam esot atslābinātam un zināmā transa stāvoklī. Arī tādas relaksācijas tehnikas, kā autogēnais treniņš, pamatā ir - pašhipnoze – dabiska cilvēka spēja nonākt it kā uz sliekšņa starp apziņu un zemapziņu, kad ir iespējams maksimāli atbrīvot, mobilizēt un apvienot iekšējos, dabas dotos un pieredzē uzkrātos resursus un spēkus.
Kategorija: Psiholoģija | Pievienoja: laimiga (31.05.2012) | Autors: www.reikinet.lv
Skatījumu skaits: 544 | Atslēgvārdi: pašanalīze | Reitings: 0.0/0
Komentāru kopskaits: 0
javascript://
Vārds *:
Email: