Taro burvība

Spēks ir iekšējā mierā
Ieteikumi, krīzes situāciju pārvarēšanai

Izrunājieties ar kādu. Vienmēr kolektīvā atradīsies kāds cilvēks, kurš spēs jūs uzklausīt, kurš grūtā brīdī neliegs padomu un līdzjūtību. Sociālajā psiholoģijā, kur uzvedība tiek aplūkota kā lomu izpildījums, tādu sabiedrības locekli sauc par „vestīti” (pie kuras izraudāties). Atvērtību stimulē arī nejaušas tikšanās. Tas izskaidrojams ar šādu kontaktu pilnīgu anonimitāti. Vientuļi ļaudis iegādājas kaķi vai suni, jo mazajam draugam var nebaidoties izstāstīt visu, kas uz sirds. Šeit nav nekādas mistikas: dzīvnieki labi pazīst savus saimniekus un atbild dabiski, neko neuzspēlējot, to uzmanība ir neviltota, nevis kā tas ir cilvēkiem – iemācīta.

Uzrakstiet vēstuli. No sirdssāpēm var atbrīvoties, tās izliekot uz papīra. Nemaz nav obligāti vēstuli rakstīt kādam konkrētam adresētam. Šādi pieraksti vairāk atgādina dienasgrāmatu.

Uzdāviniet sev kaut ko. Šo ieteikumu var izpildīt burtiski - doties uz veikalu un nopirkt, ko sirds kāro, kādu sīkumu. Cits variants: izbrīvējiet sev dažas brīvas stundas un vienkārši atpūtieties.

Palīdziet draugam. Izrādot altruismu, jūs darāt labu arī sev!

Sajūtiet zem kājām zemi. Šo ieteikumu var iztulkot burtiski: palēkājiet, izjūtiet zemi zem kājām, apzinieties, ka viss, kas notiek jums visapkārt – vējš, putnu balsis, transporta plūsma, tas viss attiecas arī uz jums. Jūtiet, ka esat stabila, pārliecināta, pilna spēka un optimisma.

Izšķīdiniet savas skumjas sapņos. "Rīts gudrāks par vakaru” –vecs sakāmvārds. Atpūties cilvēks ir pavisam cits cilvēks, un kas vakar likās nepārvarami briesmīgs, to šodien uztveram mierīgāk, bez traģisma.

Nav ļaunuma bez labuma. Šo ne mazāk pazīstamo sakāmvārdu var traktēt arī tā: visā, kas notiek, ir arī kas labs. Cilvēks saslimis – nekas, tā ir iespēja atpūsties un aizbēgt no problēmu risināšanas. Un vispār – ikvienas grūtības tikai norūda cilvēku.

Nākamais vingrinājumu komplekss domāts, lai īslaicīgi atslābinātos, atgūtu normālu darba sparu, nepakļaujot sevi hroniskam stresam. Vingrinājumi ir tik elementāri, ka tos var izpildīt gan mājās, gan darbā.

• Ieķerieties ar abām rokām krēsla sēdeklī, uz kura sēžat, un papūlieties visiem spēkiem tiekties uz augšu. Skaitiet līdz seši, nolaidiet rokas un atslābinieties.

• Aizlieciet rokas aiz galvas un stipri spiediet uz priekšu kaklu pie galvas pamatnes, vienlaikus pretojoties spiedienam.

• Pamasējiet roku pirkstu no pamatnes līdz galam. Vīriešiem ieteicams vispirms masēt kreiso roku, sievietēm - labo.

• Lēni ieelpojiet (domās skaitot līdz seši), aizturiet elpu uz divām sekundēm, un lēni izelpojiet (skaitot līdz divpadsmit).

Visai ieteicams var izrādīties arī šads psiholoģiskās noskaņošanās seanss:

1. Iekārtojieties ērtāk, lai muskuļi būtu atslābuši... Jums gribas iesnausties... izelpa kļūst garāka... Pēc elpas izpūšanas pacentieties pāris sekundes neelpot. Garās izelpas laikā silts un lēns vilnis pārveļas pār jums, atbrīvojot jūs no iekšējā sasprindzinājuma.
2. Muskuļi atslābuši, plakstiņi nolaisti. Jums ir patīkami atrasties šādā stāvoklī. Nervu sistēma un smadzenes uztver skābekļa dzīvinošo straumi. Procesi nervu sistēmā kļūst līdzsvaroti, organisma spēki atjaunojas.
3. Jūsu apziņa ir kā viegls mākonis virs zilas jūras klaja... Viļņi veļas un izplūst krastā. Saules staros priecīgi spoguļojas šļakatas. Virs jūras redzama balta kaija, kas mierīgi ļaujas vēja plūsmai...
4. Mazu putnu stihija neskar. Spārni uztur putnu debesīs un sirds sitas mierīgi... Jūsu spārni – tā ir ticība smadzeņu enerģijas bezgalībai un pārliecība, ka spēki atgriezīsies un līdz ar tiem arī dzīvesprieks.
5. Jūsu sirds sitas mierīgi. Jūs elpojat brīvi. Katra šūna tiek apgādāta ar skābekļa straumi. Iekšējais miers ļauj jums viegli uztvert vārdisko pašiedvesmu.

Domās atkārtojiet formulu:
"Es varu viegli atbrīvoties no trauksmainām domām un pārdzīvojumiem (pauze). Enerģija atjaunojas ar uzviju (pauze). Man kļūst labāk un labāk. Es varu būt laipna, labvēlīga un nesatraucama (pauze). Esmu atpūtusies. Es domāju dzīvi apliecinošas domas. Es jūtu, kā pieaug mana pārliecība par manām spējām (pauze). Seanss pamazām beidzas. Es domās skaitīšu no trīs līdz vienam. Skaitlis "trīs” un miegainība pāriet! Skaitlis "divi” un es izstaipos. Skaitlis "viens” un es esmu moža un spēka pilna! Esmu vesela un dzīvespriecīga!”

Kategorija: Psiholoģija | Pievienoja: sofi (20.05.2012) | Autors: Inese Kaupēna
Skatījumu skaits: 1265 | Atslēgvārdi: spēks, krīzes situācijas pārvarēšana | Reitings: 0.0/0
Komentāru kopskaits: 0
Pievienot komentārus var tikai reģistrēti lietotāji.
[ Reģistrācija | Ieeja ]