• Sākums
  • Sākums » Publikācijas » Dziedniecība » Veselība

    Dabiskas zāles dzīvesspēka vairošanai
     

    Cilvēka smadzenes 20% enerģijas iegūst no uzņemtās pārtikas. Tāpēc lai cilvēka smadzeņu mehānisms funkcionētu pilnvērtīgi, tā smadzeņu šūnas nepieciešams nodrošināt ar lielu daudzumu enerģijas. Līdz šim tika uzskatīts, ka visefektīvāk smadzeņu darbību stimulē melnā šokolāde un noteikts daudzums alkohola. Tomēr zinātniski ir pierādīts, ka arī visparastākie pārtikas produkti, piemēram, kāposti un sīpoli, satur pietiekami daudz enerģijas, lai tos varētu uzskatīt par līdzvērtīgiem šokolādes un alkohola aizstājējiem.

    Labākai atmiņai

    Sabiedrībā ir pārliecība, ka vislabāk atmiņu stiprina biezpiens. Bet arī burkāna, ananāsa un avokado funkcijas ir līdzīgas.

    Burkāni uzlabo vielmaiņu, nodrošinot vieglāku vajadzīgās informācijas atcerēšanos. Tāpēc skolēniem un studentiem pirms ieskaitēm vai eksāmeniem iesaka apēst lielu rīvētu burkānu porciju, kas pārlieta ar augu vai olīveļļu. Efekts nemazinās, ja rīvētus burkānus aizstāj ar svaigi spiestu burkānu sulu.

    Ananāss satur daudz C vitamīna, kas uzlabo koncentrēšanās spējas. Tāpēc ananāsu īpaši iesaka lietot uzturā radošo profesiju pārstāvjiem – tiem, kuriem ikdienā svarīgi saglabāt atmiņā apjomīgus tekstus vai lielu daudzumu nošu zīmju. Turklāt atšķirībā no vīnogām ananāss ir mazkaloriju produkts.

    Savukārt avokado satur daudz taukskābju. Tāpēc tas raksturojams kā lielisks enerģijas avots īslaicīgas atmiņas stimulēšanai.

    Labākai uzmanībai

    Visbiežāk cilvēka koncentrēšanās spējas ietekmē fiziska vai garīga pārslodze, konkrētā brīža emocionālais stāvoklis - stress, bailes, neizsakāms prieks… Turpat vai katras vecmāmiņas aptieciņā šim nolūkam atradīsies kāda baldriānu pudelīte. Tomēr vieniem ir aizspriedumi pret baldriāniem kā medicīnas līdzekli. Uz citiem baldriāni iedarbojas kā uz kaķiem – nevis nomierina, bet gan uzbudina, radot visnotaļ eiforisku noskaņojumu. Tāpēc baldriānu vietā var lietot ziemas sīpolus, riekstus un garneles.

    Ziemas sīpoli ārstē garīgu pārslodzi, psiholoģisku nogurumu. Tie uzlabo smadzeņu apgādi ar skābekli. Sīpoli ieteicami gados vecākiem cilvēkiem, jo tie aizkavē t.s. trombu veidošanos asinsvados, šķidrinot asinis.

    Rieksti stiprina nervu sistēmu, stimulējot galvas smadzeņu darbību. Tāpēc dažāda veida riekstus īpaši iesaka lietot uzturā pirms nozīmīgiem, atbildīgiem pasākumiem – gatavojoties koncertiem, projektu aizstāvēšanai u.tml.. Turklāt rieksti satur vitamīnu D, ko cilvēka organisms parasti uzņem, lietojot uzturā gaļas produktus. Tāpēc tie ir neatņemama veģetāriešu ēdienkartes sastāvdaļa. Un, piemēram, zemesrieksti uztura vērtības ziņā labāki būs nevis cepti, bet diennakti mērcēti ūdenī.

    Savukārt garneles nodrošina smadzenes ar taukskābēm, kas stiprina uzmanību, uzlabo koncentrēšanās spējas. Bet tas nenozīmē, ka katru dienu no rīta līdz vakaram jāēd tikai garneles. Pilnīgi pietiekami ir ar 100 g dienā. Pie kam būtiski atcerēties, ka garneles sāla tikai pēc to apstrādes – cepšanas, vārīšanas, marinēšanas utt.

    Labākai spriešanas spējai

    Aktīvā ideju ģenerēšanas procesā mundrumu ierasts uzturēt ar tasi stipras kafijas u.c. enerģijas dzērieniem. Bet var lietot arī vīģes un ķimenes.

    Vīģu saturā ir vielas, kuru iedarbība līdzinās aspirīnam. Tās uzlabo smadzeņu apgādi ar skābekli, jaunu ideju uztveršanas spējas. Tāpēc vīģes īpaši ieteicamas radošo profesiju pārstāvjiem.

    Savukārt ēteriskās eļļas, ko satur ķimenes, efektīvi stimulē nervu sistēmu. Turklāt, ja vīģes parasti lieto žāvētā veidā, no ķimenēm gatavo tējas (piemēram, divas tējkarotes sasmalcinātu ķimeņu lapu vai sēklu pārlej ar glāzi vāroša ūdens, ļaujot uzlējumam nedaudz nostāvēties). Bet ziemā efektīvs līdzeklis cīņā pret depresīvu noskaņojumu, stresu un bailēm ir ķimeņu uzlējuma vanniņas (Vienu glāzi ķimeņu sēklu pārlej ar divām glāzēm vāroša ūdens un pavāra 5 – 10 min. Uzlējumam ļauj nostāvēties diennakti. Tad to nokāš, un šķidrumu pievieno vannas ūdenim smaržīgās sāls vai ēterisko eļļiņu vietā.)

    Pret sasprindzinājumu, pārlieku uzbudinātību palīdz arī īsta lauku rupjmaize. Rupjmaize organismā izdala vielas, kas, sasniedzot smadzenes, mazina depresiju, paaugstinot spriešanas spējas un uzlabojot garastāvokli.

    Līdzīgi pret nogurumu atbildīgos brīžos palīdz cīnīties ūdens. Ja cilvēka organisms diennaktī neuzņem pietiekami daudz ūdens (standarts – 1,5 litri), palēninās asins cirkulācija, tāpēc palēninās arī smadzeņu darbība. Tā cilvēks kļūst miegains, apātisks un gurdens.

    Labākai darbspējai

    Cilvēka darbspēju lielā mērā ietekmē gan viņa emocionālais vai fiziskais stāvoklis, gan veselība (vitamīnu trūkums vai pārpilnība organismā), gan apkārtējā vide utt.. Cīņā pret nogurumu lieliski palīdz miegs. Bet ar labu snaudu ne vienmēr pietiek. Tāpēc organisma darbspēja jāstimulē arī ar pārtiku, piemēram, ēdot kāpostus, jo tie mazina vairogdziedzera aktivitāti, nomierinot un atslābinot nervozu cilvēku.

    Citrons efektīvi atvieglo informācijas uztveres spējas. Turklāt tas līdzīgi kā upenes vai kivi satur daudz C vitamīna, kas paaugstina darbspējas. Savukārt mellenes un tumšās vīnogas uzlabo redzi. Atšķirība tikai tā, ka vīnogas ir barojošākas.

    Labākam garastāvoklim

    Nereti labs garastāvoklis ir cilvēka veiksmes, panākumu atslēga. Un šajā gadījumā nedarbojas azarta likums – kam neveicas kārtīs, noteikti veiksies mīlestībā! Tāpat nederēs nedz konjaka, ruma, nedz gadu desmitiem izturēta vīna glāze. Garastāvokli iespējams uzlabot ar daudz vienkāršākiem līdzekļiem. Piemēram, saldā paprika izdala vielas, ko mēdz saukt arī par laimes hormoniem. Zemenes (gan meža, gan dārza) cilvēka prātu atbrīvo no negatīvām emocijām. Bet banāni satur īpašas vielas, kas cilvēka smadzenēm noraida signālu: – Tu esi laimīgs! Tie paaugstina imunitāti un mazina stresu. Turklāt cilvēka organismam dienā nepieciešami 300 mg magnija, kas mazina uzbudinātību un nodrošina labu miegu. Šādu daudzumu magnija satur divi vidēji lieli banāni. Bet, ja organisms banānus pieņemt atsakās, tos var aizstāt ar riekstiem, pupām vai salātu lapām.

    Labs enerģijas avots ir arī apelsīni un greipfrūti, jo satur daudz C vitamīna. Viens vienīgs apelsīns vai greipfrūts uzlabo noskaņojumu, rada mundrumu un dod spēku.

    Kategorija: Veselība | Pievienoja: sofi (20.04.2012) | Autors: Karīna Javtušenko www.saulesjosta.l
    Skatījumu skaits: 1410 | Atslēgvārdi: Dabiskas zāles dzīvesspēka vairošan | Reitings: 2.5/2
    Komentāru kopskaits: 0
    Vārds *:
    Email *:
    Kods *: