Dabiski organisma imunitātes stiprināšanas paņēmieni
 

Gripas epidēmijai pieņemoties spēkā, daudziem no mums nākas atskārst, ka par savu veselību būs jārūpējas vien pašiem. Kā zināms, visefektīvākā ārstniecības metode ir profilakse un organisma imunitātes stiprināšana. Piedāvājam produktu sarakstu, kuriem jāpalīdz izvairīties no saslimšanas ar gripu un jāstiprina organisma imunitāti.

Būtiski, lai gripas epidēmijas laikā uzturs būtu dažāds un sabalansēts, jo vitamīnu trūkums organismā var negatīvi atsaukties uz organisma vielmaiņu. Lai sekmīgi aizsargātos pret vīrusiem, organismam nepieciešams C vitamīns jeb askorbīnskābe, E vitamīns, cinks, selēns, varš, jods, dzelzs.

Tomēr vitamīnu un mikroelementu lietošanu nepieciešams uzsākt pārdomāti.
Ja vēlaties lietot vitamīnus, tad atcerieties, ka nepieciešams ierobežot patērējamo saldumu daudzumu. Saldumus (konfektes, dažādus kārumus) aizstājiet ar medu.

Citronu dzēriens

Gripas epidēmijas laikā ik rītu nepieciešams izdzert glāzi citronūdens. Ūdens temperatūrai jābūt aptuveni 20ºC. Pietieks ar pāris pielieniem citrona sulas. Citrona dzērienam varat pievienot nedaudz medus.

Dzērienu varat lietot visas dienas gaitā, bet nepārsniedzot normu - viens citrons diennaktī. Šādā veidā jūs papildināsit organismu ar askorbīnskābi, kas veicinās organisma pretošanās spēju pret gripas vīrusu.

Parasti askorbīnskābes norma diennaktī ir 70 mg, bet gripas laikā to varat palielināt līdz 500 mg. C vitamīnu var nopirkt aptiekās

Putras (auzu, griķu, rīsu)

Lai paaugstinātu organisma imunitāti nepieciešams selēns, bet putras ir lielisks tā avots.

Selēns sastopams arī ķiplokos. Tiesa, ķiploku smaržas dēļ tā izmantošana ikdienā ir visai apgrūtināta, bet aptiekās nopērkamas ķiploku kapsulas.

Apelsīni, mandarīni, greipfrūti, kivi

Dienas gaitā citronu dzērienu varat papildināt ar pāris citrusu kokteiļiem.
Ja citrusi izsauc alerģiju, tad tos varat aizstāt ar āboliem. Arī ābolos atrodas nepieciešamās vielas, kas nodrošinās aizsardzību pret vīrusiem.

Rieksti

Riekstos atrodams E vitamīns, cinks, varš - mikroelemnti, kas ārkārtīgi nepieciešami organisma imunitātes paaugstināšanai. Uzturā ieteicams iekļaut dažādu veidu riekstus. Riekstu diennakts deva aptuveni ir 50 grami. E vitamīns atrodams arī augu eļļā - saulespuķu un kukurūzas.

Jūras zivis un jūras kāposti

Kā zināms, jūras veltes ir bagātas ar jodu, kas savukārt paaugstina organisma imunitāti. Jods paaugstinās fizisko un psihisko izturību.

Ehinācija un žeņšeņs

Ehinācijas tēja (Ehinācija - augs, kura dabīgās izplatības areāls galvenokārt ir Ziemeļamerika) vai ženšeņa uzlējums palīdzēs dabiskā veidā paaugstināt organisma imunitāti.

Preparāti, kas veidoti uz ehinācijas un ženšeņa bāzes, īpaši efektīvi būs ziemā, kad ir zema temperatūra un īss gaišais dienas periods. Šādus apstākļus organisms uztvert kā stresu, kas savukārt mazina dabisko imunitāti. Pirms šo preparātu lietošanas ieteicams konsultēties ar savu ģimenes ārstu.

Svaigas sulas un morsi

Antioksidanti, beta-karotīns un askorbīnskābes atrodas svaigi spiestās augļu sulās. Starp citu, šādas sulas nav obligāti dzert no rīta, var arī vakarā - efekts būs tāds pats kā, dzerot no rīta.

Kategorija: Veselība | Pievienoja: sofi (20.04.2012) | Autors: www.saulesjosta.lv
Skatījumu skaits: 1531 | Atslēgvārdi: Dabiski organisma imunitātes stipri | Reitings: 5.0/1
Komentāru kopskaits: 0
Pievienot komentārus var tikai reģistrēti lietotāji.
[ Reģistrācija | Ieeja ]